ریخته گری چدن اصفهان

ریخته گری چدن اصفهان

چدن ، آلیاژی از آهن است که حاوی 2 تا 4 درصد کربن است ، همراه با مقادیر مختلف سیلیسیم و منگنز و آثار ناخالصی هایی مانند گوگرد و فسفر. این ماده با کاهش سنگ آهن در کوره ساخته می شود. چدن از طریق ذوب آلیاژهای آهن و کربن تولید می شود که محتوای کربن آنها بیش از 2٪ است. پس از ذوب ، فلز داخل قالب ریخته می شود. تفاوت اولیه در تولید بین آهن فرفورژه و چدن این است که چدن با چکش و ابزار کار نمی شود. در ترکیب نیز تفاوت هایی وجود دارد – چدن حاوی 2-4٪ کربن و سایر آلیاژها و 1-3٪ سیلیسیم است که عملکرد ریخته گری فلز مذاب را بهبود می بخشد. مقادیر کمی منگنز و برخی ناخالصی ها مانند گوگرد و فسفر نیز ممکن است وجود داشته باشد. تفاوت بین آهن فرفورژه و چدن را می توان در جزئیات ساختار شیمیایی و خصوصیات فیزیکی نیز یافت.اگرچه هر دو فولاد و چدن حاوی آثاری از کربن هستند و به نظر مشابه می رسند ، تفاوت های قابل توجهی بین این دو فلز وجود دارد. فولاد حاوی کمتر از 2٪ کربن است که باعث می شود محصول نهایی در یک ساختار ریز بلورین جامد شود. محتوای بیشتر کربن در چدن به این معنی است که به عنوان یک آلیاژ ناهمگن جامد می شود و بنابراین بیش از یک ساختار ریز بلوری در مواد دارد.این ترکیبی از محتوای کربن بالا و وجود سیلیسیم است که قابلیت ریخته گری بسیار خوبی را به چدن می دهد.در ریخته گری چدن اصفهان انواع مختلفی از چدن ها با استفاده از تکنیک های مختلف عملیات حرارتی و فرآوری ، از جمله آهن خاکستری ، آهن سفید ، آهن قابل انعطاف ، آهن شکل پذیر و آهن گرافیت فشرده تولید میشوند.صنایع ذوب آپادانا ارائه دهنده خدمات ریخته گری فولادی, مدلسازی  ریخته گری, نمایندگی ریخته گری چدن اصفهان را داراست.

تولید قطعات ریخته گری در اصفهان

فرآیندهای تولید قطعات ریخته گری در اصفهان ممکن است با کارخانه های دیگر متفاوت باشد ، و مراحل زیر را دنبال می کند:
پروژه و طراحی:
نقطه شروع روش ساخت ریخته گری سفارش دریافت شده از مشتری است.
در ابتدا لازم است سیستم تغذیه و پر کردن قطعات ساخته شده مطالعه شود و الگوهای لازم و جعبه های اصلی ساخته شود.
ذوب و ریخته گری:
بسته به نوع آلیاژهایی که باید تولید شود (فولادهای مقاوم در برابر سایش ، فولادهای مقاوم در برابر ضربه ، فولادهای ضد زنگ ، فولاد مقاوم در برابر حرارت ، فولاد کربن) فولاد در دمای بین 1450 درجه سانتیگراد تا 1650 درجه سانتی گراد ذوب می شود.
پس از انجماد فولاد ، قطعه جامد (به صورت ریخته گری) بدست می آید. این قطعه جامد (به صورت ریخته گری) باید به فرایندهای بعدی ارسال شود تا به طرح و شکل نهایی مورد نظر مشتری برسد.
قالب گیری:
قالب گیری ریخته گری با جداسازی شن و ماسه ریخته گری (حاوی شن و ماسه) از کالای ریخته گری تولید می شود ، عملیاتی که توسط سیستم انجام می شود.
اندازه گیری خصوصیات مکانیکی بدست آمده در فولاد مانند استحکام کششی ، مقاومت تسلیم ، مقاومت در برابر ضربه و سختی در تجهیزات تست مختلف آزمایشگاه تجزیه و تحلیل مکانیکی و متالوگرافی انجام می شود.
کنترل کیفیت و بازرسی:
کلیه فرایندهای ریخته گری تحت روش های کنترل کیفیت خاص قرار می گیرند (بازرسی ابعادی و بصری ، سختی ، کنترل ذرات مغناطیسی ، اشعه ایکس ، …) ، اطمینان حاصل شود که نقص پیدا شده و هر مرحله از فرآیند به فرآیندهای زیر منتقل نمی شود.
ماشینکاری:
کل فرآیند تولید ریخته گری فولاد با ماشینکاری ریخته گری برای بدست آوردن ابعاد  مورد نیاز مشتری به پایان می رسد.
ریخته گری فلز فرایندی است که کاملاً با نیازهای تولید انبوه سازگار است. اجسام فلزی سنگین و بسیار بزرگ ممکن است ریخته شوند که تولید آنها در غیر این صورت دشوار یا از نظر اقتصادی غیرممکن است.
برخی از خصوصیات مهندسی در فلزات ریخته گری مطلوب تر به دست می آیند.
به عنوان مثال:
خصوصیات یکنواخت تر از نقطه نظر جهت دار ؛ به عنوان مثال ، فلزات ریخته شده بدون در نظر گرفتن جهت قطعه آزمایش نسبت به ریخته گری اصلی ، خواص مشابهی از خود نشان می دهند.مقاومت و سبکی در آلیاژهای فلزی سبک ، که فقط به صورت ریخته گری قابل تولید است.کیفیت باربری خوب در ریخته گری فلزات بدست می آید.
فرآیند ریخته گری فلزات مزایای بیشتری دارد. البته این نیز صحیح است که شرایطی ممکن است وجود داشته باشد که فرایند ریخته گری باید جای خود را به روشهای دیگر تولید بدهد ، در حالی که سایر فرآیندها ممکن است کارآمدتر باشند. روش سنتی بدست آوردن هندسه ریخته گری از طریق ارسال نقشه های طرح اولیه به ریخته گری است. این کار معمولاً در هنگام درخواست فرآیند قیمت گذاری انجام می شود. با این حال ، بیشتر مشتریان و کارخانه های ریخته گری در حال تبادل هندسه و بخشی از طریق تبادل پرونده های طراحی به کمک رایانه هستند.
الگوی فیزیکی ریخته گری است که برای ساخت قالب استفاده می شود.قالب سازی شامل کلیه عملیات لازم برای تهیه قالب برای دریافت فلز مذاب است. قالب سازی معمولاً قرار دادن یک قالب در اطراف الگویی است که با یک قاب نگهدارنده نگه داشته می شود ، الگو را بیرون می کشد تا از حفره قالب خارج شود ، هسته ها را در حفره قالب قرار داده و قالب را تمام و بسته می کند.
آماده سازی فلز مذاب برای ریخته گری به عنوان ذوب نامیده می شود. ذوب شدن معمولاً در یک منطقه مشخص شده از ریخته گری مشخص می شود و فلز مذاب به منطقه ریخته شده و در آنجا پر می شود و به قالب ها منتقل می شوند.
تمیز کردن به کلیه عملیات لازم برای از بین بردن فلز اضافی از ریخته گری گفته می شود. ریخته گری از قالب جدا شده و به بخش تمیزکاری منتقل می شود. ریخته گری ممکن است با جوشکاری یا روشهای دیگر ارتقا یابد. بازرسی از ریخته گری برای نقص و کیفیت عمومی انجام می شود.