اصول مهم ایمنی در ریخته گری

اصول مهم ایمنی در ریخته گری

این مقاله در مورد اصول مهم ایمنی در ریخته گری است.این یک معرفی بسیار مختصر در مورد مسائل ایمنی هنگام ریخته گری انواع قطعات چدنی در یک فروشگاه کوچک است.نمیتوان امیدوار بود که در نظر گرفتن این نکات بتواند کل مشکلات را برطرف کند ، اما رعایت آنها برای کاهش خطرات مهم است.

میزان آسیب دیدگی در افراد در صنعت ریخته گری تقریباً دو برابر سایر روش های تولید است ، بنابراین پیروی از اقدامات ایمنی طی فرآیندهای ریخته گری قطعات فولادی بسیار مهم است.کارها را طوری تنظیم کنید که نتوانید به خودتان صدمه بزنید.ایمنی را به یک عادت تبدیل کنید.بطور کلی در نظر گرفتن همه ی موارد زیر برای حفظ ایمنی کارکنان لازم است:

  • یک کارگاه منظم و عاری از گرد و غبار
  • نورپردازی مناسب کارگاه
  • تجهیزات مناسب ایمنی در برابر آتش
  • تهویه عالی و مناسب در ایستگاه های کاری
  • استفاده از لباس کار تمیز
  • تجهیزات ایمنی شخصی (محافظ گوش ، روکش کفش برای محافظت در برابر پاشش فلز مذاب ، عینک ایمنی و غیره)
  • اطمینان از تمیز بودن و عملکرد صحیح ماشین آلات ، قبل از شروع ریخته گری

ایمنی در ریخته گری

شما باید برنامه ای در مورد کاری که می خواهید انجام دهید داشته باشید ، دانش نحوه انجام آن را بدست آورید ، ابزارها و تجهیزات مناسب برای انجام کار را بدست آورید ، سپس روش های ایمنی را قبل از انجام آن تنظیم کنید.

استفاده از تجهیزات ایمنی پیشرفته

هنگام کار بر روی قالب ریخته گری ، باید همیشه از تجهیزات محافظتی مناسب (تجهیزات محافظت شخصی) استفاده کنید که شامل عینک ایمنی ، محافظ گوش و کفش ایمنی است.حتی اگر زمان کوتاهی را برای تولید می گذرانید ، باید تجهیزات ایمنی خود را بپوشید.فقط یک لحظه طول می کشد تا یک حادثه رخ دهد.

توجه کنید و تمام پروتکل های ایجاد شده را دنبال کنید

بیشتر حوادث وقتی رخ می دهد که کسی تمرکز خود را از دست بدهد یا کاری را که پروتکل های ایمنی توصیه می کند انجام ندهد.به عنوان یک ریخته گری حرفه ای یا مدیر یک شرکت ریخته گری ، اطمینان از اینکه کاملاً تبحر دارید و کلیه مراحل ایمنی لازم را دنبال می کنید ، مهم است.96 درصد از صدمات در محل کار ریخته گری ناشی از اقدامات غیر ایمن است ، به این معنی که با حفظ تمرکز و رعایت روش های ایمنی مناسب می توان از آنها جلوگیری کرد.

یک منطقه کاری ایمن

محل کار شما باید متناسب با نوع / اندازه کوره ای که استفاده می کنید و همچنین نوع ریخته گری انجام شده باشد و ضروری است که شما هم چنین برای گرمای خروجی و هم برای بخارهای تولید شده توسط سوخت های استفاده شده و همچنین بخارات فلزی تهویه مناسب داشته باشید.

نکات مهم ایمنی در صنایع ریخته گری

کوره ریخته گری

انواع مختلفی از کوره های ریخته گری وجود دارد که هدف اصلی آنها رسیدن به دمای مناسب مورد نیاز برای ذوب شدن نوع فلز ریخته شده است.منابع سوخت معمولاً گاز الكتريكي يا پروپاني هستند ، ولي مي توانند زغال سنگ ، قوس الكتريكي ، گاز طبيعي نيز باشند.طراحی کوره ریخته گری و منبع سوخت کلیدی برای کنترل موثر دماهای مورد نیاز برای نقاط ذوب فلز و اندازه حجم ظرف است.

کوره های ریخته گری با درجه حرارت بالا ، با فلزات مذاب و گازهای سمی یا انفجاری بالقوه کار می کنند که می تواند باعث آسیب شدید و حتی مرگ شود.این وظیفه شماست که قبل از استفاده از این موارد ، همه چیزهایی را که برای کارکرد ایمن لازم است ، فراهم کنید.

زمان شروع کار هرگز کوره را با گرمای زیاد تنظیم نکنید.با حرارت کم شروع کنید و سپس کوره را به آرامی گرم کنید تا به دمای مناسب کار برسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *