تامین قطعات واحد گندله سازی

کشور ایران جز ده کشور برتر از لحاظ دارا بودن ذخایر سنگ آهن در سطح جهان، می باشد چرا که ذخایر بسیاری ازانواع سنگ آهن در کشور وجود دارد. تولید کنندگان فولاد و شرکت های صنعتی و معدنی با تاسیس واحدهای گندله سازی، تلاش می کنند تا با استخراج سنگ آهن ، توازن را در بین ظرفیت های تولید گندله و فولاد بوجود بیاورند. با این اقدام شرایط برای رقابت در بازار های جهانی مهیا می شود. در راستای این فعالیت شرکت ذوب و تکمیل آپادانا با تکیه بر تجربه ی حاصل شده از تولید انواع قطعات صنعتی و ریخته گری قطعات فولادی،  موفق شده است تا توانایی لازم را در زمینه ی ساخت و تولید انواع قطعات مربوط با صنعت گندله سازی در طرح های  Traveling Grate و Grate-Kiln  کسب کند.

Traveling Grate: این سیستم در واقع یک شبکه ی متحرک زنجیری است که متشکل از قطعات نسوز فولادی بصورت مشبک می باشد. در این سیستم ابتدا گندله ها خشک می شوندو پس از این مرحله تا دمای 800تا 900 درجه ی سانتی گراد گرما داده می شوند. گرمای که برای خشک شدن و پیش گرم شدن گندله ها بکار گرفته می شود، اغلب از هوای داغی که از کوره و سیستم های خنک کننده خارج می شود، می باشد. استفاده ی دوباره از این هوای گرم  در قسمت های مختلف این سیستم، سبب شده تا راندمان انرژی افزایش پیدا کند.

در سیستم Kiln برای سخت شدن گندله ها به اندازه ی کافی تا جایی که ممکن است حرارت داده می شوند. ایجاد کیفیت یکسان در گندله ها با استفاده از چرخش کلی بستر کوره و در معرض قرار دادن آنها در برابر حرارت مشعل، انجام می شود. مشعل کوره Kiln Burner با استفاده از خنک کننده ی گاز، بستر مواد را در درجه حرارت 1200-1340 سانتی گراد گرم می کند و با تکمیل اتصال سرباره و کانی، گندله را تشکیل می دهد.

در قسمت کولر و خنک کننده، گندله ها برای جابجاشدن در سیستم نیاز به دمای مناسب دارند که کولر تا رسیدن گندله ها به این دما، دمارا کاهش می دهد. سیستم Grate-Kiln جز کارآمدترین سیستم های تولید گندله ی سخت شده می باشد چرا که گازهای خنک کننده در این سیستم دوباره بازیافت می شوند.

Traveling Grate شبکه متحرک

سیستم Traveling Grate  بستری است که از صفحات متعددی پوشیده شده است و به یک زنجیر متصل می باشد. وظیفه ی این زنجیر حمل گندله ها می باشد که مانند نوار نقاله عمل می کند تنها با این تفاوت که صفحات موجود در این سیستم دارای سوراخ هایی در خود می باشد که سبب عبور هوا می شود. Grate Chain حرکتی صاف و مستقیم دارد.  Grate از میان کوره ای که دارای چندین بخش حرارتی می باشد، حرکت می کند تا از این طریق گندله ها در دماهای مختلف قرار بگیرند. زمانی که گندله ها در کوره ریخته می شوند، دمای Grate Chain به پایین باز می گردد. هدایت این شبکه توسط یک موتور با گیربکس یا بطورهیدرولیکی و بوسیله ی غلتک ها حمایت و پشتیبانی می شود.

قطعات یدکی پالت کار در روش Traveling Grate

  • انواع گریت بار و اسپیس بار Grade HH 297 ASTM A
  • انواع سایدوال پایین  EN 10213-2 QT450-GGG50
  • انواع سایدوال بالا  ASTM A297 Grade HH

قطعات مورد مصرف در روش  پخت  Grate-Kilin

سیستم Grate-Kilin از سه قسمت اصلی از جمله شبکه ها گریتGrate سیستم خنک کننده کولر Cooler و کوره Kilnتشکیل شده است. هدف از وجود این فرآیند تبدیل نمودن کنسانتره گندله شده به گندله های سخت شده می باشد که برای کوره بلند بعنوان خوراک و برای کوره ی احیایی بعنوان خوراک مستقیم استفاده می شود.

  • لینک زنجیر HCH13-1.4837
  • گریت پلیت 4837 –4729

گریت پلیت یکی از اجزای مهم و اصلی در فرایند مربوط به پخت مواد در بخش گندله سازی می باشد که از جنس فولاد مقاوم با  نوع حرارت HHمی باشد

تامین قطعات واحد کنستانتره

کنسانتره آهن یک محصول ثانویه با ارزشی بالا و بسیار سودمند می باشد که از سنگ آهن بدست می آید. کنسانتره  به صورت پودر می باشد و از انواع سنگ از جمله مگنتیت و هماتیت حاصل می شود و بدلیل اینکه کنسانتره عاری از مواد زائد می باشداز آن برای تولید آهن و سایر محصولات در صنایع ذوب آهن و فولاد بکار می گیرند. شرکت ذوب و تکمیل آپادانا با تکیه بر توان و دانش فنی خود در این حوزه ی صنعتی به تولید برخی از قطعات مورد مصرف در این واحد پرداخته است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *