صنایع ماشین سازی

صنایع ذوب و تکمیل آپادانا با توجه به نیاز صنایع ماشین سازی به ریخته گری قطعات فولادی و چدنی برای بهبود بخشیدن به کیفیت محصولات همه ی تلاش خود را به کار بسته است. این مجموعه با در اختیار داشتن تجهیزات مدرن برای رقابت با بازارهای داخلی و خارجی و خدمت رسانی از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. کادر مجرب این مجموعه برای ارتقاء سطح کیفی محصولات با توجه به دانش خود بهترین محصول را برای عرضه به بازار آماده می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی ریخته گری در صنایع ماشین سازی به بخش های مربوط در سایت مراجعه کنید.

از روش های ساخت قطعات استفاده از فرایند ریخته گری می باشد. ماده ی فلزی مذاب در درون قالب ریخته شده و با سرد شدن در مرور زمان به شکل قطعات صنایع ماشین سازی از قالب خارج می شود. این روش به تولید قطعات ساده و پیچیده در کوتاه ترین زمان منجر می شود. برای ساخت قطعات مختلف خودرو می توان از روش هایی مانند ریخته گری ماسه ای در قالب، ریخته گری ثقلی در قالب فلزی، ریخته گری تحت فشار بالا و پایین برای قالب های فلزی، نام برد.

ریخته گری قطعات خودرو

برای تولید قطعات مختلف در صنعت اتومبیل سازی از قطعات چدنی استفاده می شود. برای تولید انواع قطعات چدنی بلوک سیلندر چدنی، کاسه چرخ، انواع میل لنگ، بازویی چرخ، هوزینگ و غیره با استفاده از روش ریخته گری در مجموعه ی ذوب آپادانا مورد استفاده قرار می گیرد. تولید قطعه ی چدنی خودرو از فعالیت های اصلی این مجموعه است. چدن به دلیل مقاومتی که دارد از جمله آلیاژ های آهن پرکاربرد در صنایع اتومبیل سازی می باشد. این آلیاژ های چدنی با استفاده از قالب های مورد نیاز در اشکال مختلفی عرضه می شود. این قطعات از لحاظ فرم و اندازه دارای تنوع بسیاری است. به همین دلیل روش ریخته گری پاسخگوی ساخت تجهیزات چدنی مختلف در صنعت خودرو سازی می باشد. انجام عملیات های مختلفی مانند عملیات حرارتی ریخته گری برای ساخت این قطعات از جمله کارهای تخصصی است که در این مجموعه انجام می شود.

کاربرد ریخته گری در صنایع ماشین سازی

برای ساخت خودروهای مدرن خودروسازان در جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات تلاش می کنند از جمله اقداماتی که در این راستا در سال های اخیر صورت گرفته است استفاده از روش هایی مانند سبک سازی بدنه ی خودروها می باشد. این روش علاوه بر تولید قطعات در تیراژ بالا با ساخت قطعات متنوع نیز به این صنعت کمک کرده است. در استفاده از روش ریخته گری برای تولید قطعات خودرو متریال چدنی مورد استفاده با بیش از 70 درصد استفاده ی مفید از این متریال و 30 درصد ضایعات تولید می شود. ساخت مدل ریخته گری و پیشرفت قالب سازی باعث سرعت در ساخت قطعات مورد نیاز شده است. این قطعات به دلیل مقرون به صرفه بودن مورد استقبال قرار گرفته اند.

مراحل ریخته گری

برای استفاده از فرایند ریخته گری قطعات فولادی در مرحله ی اول لازم است قطعه ی مورد نظر را طراحی کرده و یک نقشه ی ریخته گری برای آن تهیه کرد. طراحی صنعت ریخته گری با توجه به نیاز صنایع خودرو سازی متفاوت می باشد. مدل مورد نظر را می توان از نقشه های ریخته گری و با آنالیز مطلوب تهیه کرد. این قالب ها با فضای خالی به شکل قطعه آماده می شوند. مواد مذاب به صورتی که گازها بتواند از داخل قالب خارج شوند و فضا را از فلز پر کنند با دما و سرعت مناسب در داخل قالب ریخته می شود. کنترل سرد شدن فلز برای جلوگیری از ایجاد انقباض، فضای خالی و حفره در داخل قطعه می باشد. بعد از انجماد، قطعه باید به آسانی از درون قالب خارج شود.

نتیجه گیری

استفاده از متریال های فلزی برای ساخت انواع قطعات مورد نیاز در صنعت خودرو سازی به کار می رود. این قطعات به گونه ای طراحی و مدلسازی می شوند که بعد از انجام عملیات حرارتی و انجماد به شکل مورد نظر از داخل قالب ها خارج شود. مجموعه ی ذوب آپادانا با در نظر گرفتن نیاز به سرعت و سهولت در انجام مراحل ریخته گری در صنایع ماشین سازی برای ارائه ی بهترین محصول همه ی تلاش خود را به کار می بندد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.