صنایع نفت، گاز، پتروشیمی

صنایع ذوب و تکمیل آپادانا برای بهبود قطعات صنعتی و به منظور تامین نیاز بازارهای داخلی همه ی تلاش خود را به کار بسته است. بهره گیری از تجهیزات مدرن باعث ارتقاء سطح کیفی محصولات شده و جلب رضایت مشتریان را به همراه داشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی شرکت تولید کننده قطعات فولادی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کاربرد ریخته گری در صنایع مختلفی مانند نفت، گاز و پتروشیمی به دلیل ساخت قطعات پیچیده به صورت استاندارد افزایش یافته است. دستگاه هایی که در صنایع مختلف از آن ها استفاده می شود نیاز به قطعاتی دارند که فقط با روش ریخته گری قطعات فولادی تولید می شوند. استفاده از ریخته گری باعث سهولت کارها در صنایع مختلف به ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شده است.

ریخته گری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی

در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده از قطعاتی که با روش ریخته گری تولید می شوند کارایی زیادی دارند. آلیاژهای فولادی در این صنعت بسیار کاربرد دارند به همین دلیل نیاز به ساخت قطعات با استفاده از قالب های ریخته گری است. به دلیل مشکلاتی که قطعات در صنایع با آن مواجه می شوند استفاده از آلیاژ فولاد با مقاومت بالایی که دارد باعث کارایی طولانی مدت آن ها و جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی قطعات می شود. شرایط سخت و دمای بالا باعث خرد رفتن قطعات می شود بنابراین با ساخت دستگاه ها و قطعات از طریق روش ریخته گری بسیاری از مشکلات از قبیل عدم مقاومت و خرابی دستگاه ها رفع شده است. از ابزار و وسایل دیگری در این صنایع استفاده میشود که کار راحت تر و ایمن میکند. ابزارهای پرکاربرد مانند شیلنگ ضد حرارت برای انتقال سیالات مورد استفاده میباشد.

مزایای ریخته گری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

ریخته گری دقیق با استفاده از موادی مانند فولاد، نیکل و آلیاژ مستحکم باعث می شود کیفیت قطعات به خوبی حفظ شود. مجموعه ی ذوب آپادانا به دلیل تولید قطعات در صنایع و پروژه های مهم سعی در ارائه ی بهترین مواد اولیه در ساخت انواع قطعات با روش ریخته گری دارد. برای ساخت ریخته گری نفت و گاز فقط مواد اولیه ای استفاده می شود که استاندارد بودن آن ها با آزمایشات تخصصی مورد تایید قرار گرفته باشد. تهیه ی مواد اولیه و استفاده از قالب های استاندارد از مهم ترین مراحلی است که در روش ریخته گری مورد توجه قرار می گیرد و همه ی این مراحل زیر نظر افراد متخصص خواهد بود. در صورتی که مشتریان قطعه ای خاص را برای صنایع مورد نظر نیاز داشته باشند می توانند با سفارش آن به بخش تولید قطعات نیاز خود را در صنایع مختلف برطرف کنند.

ریخته گری فولاد در صنایع نفت

در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از دستگاه ها و قطعاتی استفاده می شود که برای ساخت آن ها نیاز به استفاده از مواد اولیه ی فولادی است. این صنایع قطعات را در شرایط دشواری از قبیل سایش، مجاورت با حرارت و خوردگی قرار می دهند به همین دلیل نیاز به فولاد بسیار مقاومی است که بتواند دشواری این موقعیت ها را تحمل کند. استفاده از کوره های قوسی شکل از متداول ترین روش های ذوب آهن است. عملیات حرارتی ریخته گری و روش هایی که برای ساخت بهترین قطعات کاربرد دارد در مجموعه ی ذوب آپادانا برای ساخت بهترین قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات فولادی که در این صنایع بیشترین کاربرد را دارند شامل لوله های کربن استیل، لوله های بدون درز و لوله های ساخته شده از آلیاژ کروم-مولیبدن می باشد. ساخت تجهیزات مکانیکی ثابت و دوار، پمیج ها، اسکیدهای ابزار دقیق، سیستم پایپینگ، انواع ورق، لوله و میلگرد از جمله ابزاری است که با استفاده از بهترین مواد اولیه باعث پیشرفت در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شده است.

نتیجه گیری

استفاده از روش ریخته گری در ساخت تجهیزات مختلفی که در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد باعث ساخت مناسب ترین و مقاوم ترین قطعات و دستگاه ها می شود. به دلیل نیاز به مقاومت و عدم خوردگی این قطعات، باید با دقت به ساخت این ابزار پرداخت. به همین دلیل مجموعه ی ذوب آپادانا سعی در عرضه ی بهترین قطعات با روش ریخته گری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با متخصصین مجموعه در ارتباط باشید.