ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری آلومینیوم

آلومینیوم سومین عنصر فراوان در جهان و فراوانترین فلز در پوسته زمین است.با این وجود تصفیه آن در مقایسه با سایر فلزات مانند آهن دشوار است.به همین دلیل ، استفاده از آلومینیوم نسبت به سایر محصولات فلزی عقب مانده است در حالی که روشهای کارآمد و مقرون به صرفه ای برای غلبه بر این پیچیدگی ها ایجاد شده است.

شباهت های زیادی بین صنایع آلومینیوم و فولاد وجود دارد.هر دو به استخراج فلزات از سنگ معدن ها روی سطح زمین متکی هستند.همچنین آلومینیوم و فولاد در بازارهای مشابه صنعت خودرو و هوافضا رقابت می کنند.با این حال ، تفاوت های قابل توجهی در پردازش و خصوصیات این فلزات وجود دارد.

آلومینیوم را می توان از طریق فرآیند بسیار متنوعی شکل داد ، از جمله:

  • ریخته گری
  • اکستروژن
  • آهنگری

برای هر نوع فلز ، مسلماً ریخته گری همه کاره ترین فرایندهای شکل دهی است و منجر به بیشترین تنوع در قطعات می شود.در واقع ، وزارت انرژی ایالات متحده تخمین می زند که بیش از 90٪ از کل کالاهای تولید شده حاوی محصولات ریخته گری فلز باشد.

قبلا در مورد ریخته گری قطعات فولادی توضیحات داده ایم و در اینجا اطلاعاتی در مورد ریخته گری آلومینیوم در اختیار شما قرار خواهیم داد.در ادامه همراه ما باشید.

فرآیندهای ریخته گری آلومینیوم

ریخته گری یک روش ساده ، ارزان و همه کاره برای تشکیل آلومینیوم به مجموعه وسیعی از محصولات است.از ریخته گری آلومینیوم برای ساخت قطعات پیچیده و جزئی بسیار کارآمد استفاده می شود.

پس از استخراج و فرآوری آلومینیوم ، مرحله بعدی شامل ریختن آن به فرم محصول است.ریخته گری آلومینیوم با ریختن فلز مذاب در قالب هایی که با الگویی از محصول نهایی مورد نظر شکل گرفته اند ، انجام می گیرد.همان روش های ریخته گری که برای سایر فلزات استفاده می شود ، می تواند برای آلومینیوم نیز اعمال شود ، اما برخی از محبوب ترین روش های مورد استفاده با آلومینیوم ، ریخته گری قالب دائمی و ریخته گری ماسه ای می باشد.بیشتر ریخته گری ها ، به ویژه محصولات بزرگ آلومینیومی ، معمولاً در قالب های ماسه ای ساخته می شوند.

در فرآیند ریخته گری ، آلومینیوم گرم می شود تا به شکل مایع درآید و سپس در قالب ریخته می شود.قالب باید با دقت ساخته شود زیرا کیفیت آن تأثیر مستقیم بر شکل و سطح محصول ریخته گری تمام شده دارد.

قالب را می توان از مواد مختلف از جمله فولاد تهیه کرد ، زیرا نقطه ذوب آلومینیوم پایین تر از فولاد است.ماده دیگری که می توان برای تهیه قالب ریخته گری استفاده کرد ، ماسه است.برای این ، ماسه فشار داده می شود تا به شکل قسمت نهایی به پایان برسد.پس از تشکیل قالب ماسه ای ، آلومینیوم مایع درون آن ریخته و بعد از آن باید منتظر ماند تا خنک شود.

برخی از محصولات آلومینیومی ساخته شده با روش ریخته گری شامل قطعات خودرو (به ویژه محفظه انتقال قدرت و پیستون) ، اجزای هواپیما و موتورهای دریایی است.علاوه بر این ، بسیاری از لوازم کوچک مانند ماشین های چمن زنی و ابزار دستی از این روش ساخته می شوند.

مزایا

  • ریخته گری می تواند دستیابی به طرح ها و فرم های پیچیده برای قطعات ریخته گری را فراهم کند.این بدان معناست که تولیدکنندگان می توانند محصولات سفارشی متناسب با نیاز را به راحتی تولید کنند.
  • ریخته گری به تولیدکنندگان این امکان را می دهد تا قطعات را با سرعتی بسیار بالا و سریع تولید کنند.
  • محصولات آلومینیومی ساخته شده با روش ریخته گری ، همه کاره و مقاوم در برابر خوردگی هستند و می توانند برای اهداف مختلف استفاده شوند.محصولات نهایی همچنین طول عمر بالایی دارند و به این ترتیب ارزش بیشتری برای مصرف کنندگان دارند.
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *