ریخته گری دقیق چیست

ریخته گری دقیق چیست

ریخته گری دقیق چیست.این موضوعی است که در این مقاله میخواهیم به بررسی آن بپردازیم.

فرآیندهای ریخته گری قطعات فولادی و چدنی به طور گسترده ای در صنعت تولید مورد استفاده قرار می گیرد تا محصولات و مؤلفه هایی را با اشکال پیچیده تولید کند.اگرچه انواع مختلفی از فرآیند ریخته گری وجود دارد ، بیشتر آنها شامل ریختن یک مایع مانند فلز مذاب یا پلاستیک گرم شده در مرکز قالب توخالی است که بعد از خنک شدن مواد مایع ، محصول به دست آمده از قالب خارج می شود.ریخته گری دقیق روشی منحصر به فرد ریخته گری است که در سال های اخیر به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته است.

ویژگی تعیین کننده ریخته گری دقیق این است که ابتدا قالب را با مواد نسوز مایع می پوشاند ، پس از آن قالب با ماده مایع پر می شود.

روش ریخته گری دقیق

مزایای ریخته گری دقیق

ریخته گری دقیق چندین مزیت قابل توجه را ارائه می دهد.با استفاده از این روش ریخته گری میتوان محصولات و قطعاتی با سطح عالی ایجاد کرد.همچنین برای تولید قطعات بسیار پیچیده میتوان از این روش تولید استفاده کرد.

علاوه بر این ، ریخته گری دقیق انواع مختلفی از مواد را پشتیبانی می کند که برخی از آنها شامل فولاد ضد زنگ ، برنج ، فولاد کربن ، آلومینیوم ، شیشه و پلاستیک است.آلیاژهای آلومینیوم و مس رایج ترین انواع فلز مورد استفاده در این فرآیند ریخته گری هستند.ریخته گری دقیق یک فرایند بسیار کارآمد محسوب می شود ، زیرا در مقایسه با سایر فرایندهای ریخته گری ، حداقل ضایعات را ایجاد می کند.

فرآیند ریخته گری دقیق ، قطعاتی را با دقت بعدی برتر ایجاد می کند و قطعات اغلب بدون ماشینکاری ثانویه تولید می شوند.

مزایای ریخته گری دقیق

از طرف دیگر ، در این روش ریخته گری قطعات فولادی ، معایب خاصی وجود دارد که یکی از آنها هزینه بالای آن است.ریخته گری دقیق گران تر از سایر فرآیندهای ریخته گری است ، که ممکن است برخی از شرکت های تولید کننده از استفاده از آن خودداری کنند.با این حال مزایای آن اغلب از هزینه ها ببشتر است.

بین دو روش مورد استفاده در ساخت قطعات فلزی یعنی ریخته گری دقیق و ریخته گری ماسه ای تفاوت های چشمگیری وجود دارد.روش ریخته گری دقیق اغلب بسیار گرانتر از ریخته گری ماسه ای است.

قطعات ساخته شده با ریخته گری دقیق شامل تجهیزات پزشکی ، چرخ دنده ها ، جواهرات و بسیاری از قطعات دیگر با هندسه پیچیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند یا تعیین اینکه آیا این روش مناسب برای برنامه شماست یا خیر ، لطفا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *